GPS

Nu har man kommit hem efter en dag i skolan och pratar lite med Jocke, han som fyller 20 idag ;) I skolan var det inte så mycket som hände vi hade lite företagsekonomi, engelska och tyska. Ikväll ska jag iväg och träna och sen vet jag inte vad jag ska göra.


Nu till en sak som jag hörde både imorse och i eftermiddag på radion. Lyssnar alltid på väg dit och hem. Det handlar om alla konstiga saker människor gör med en GPS i bilen. Idag var det någon som hade kört 11 km på skoterled uppe vid Sälen. Kvinnan som det handlade om i detta fall körde fast efter dessa 11 km då ringde hon efter hjälp. Hon fick rådet att stanna där hon var och ha mobilen laddad. Det bästa av allt är när bärgaren frågar om hon inte tyckte det verkade konstigt att köra i så mycket snö. Då svarade hon att GPS: en har väl alltid rätt? Detta verkar konstigt enligt mig. Att man inte ifrågasätter vad GPS: en säger. Sen är det många gånger där förarna litar för mycket på GPS: en och inte litar på vad de ser i verkligheten. Det finns fall där folk har kört ner i vattendrag för att de bara följt deras GPS och inte verkligheten.


Nu får ni har det jätte bra.


Puss Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-27 @ 17:07:54
Postat av: Anonym

PUSS!!!!!!

2009-01-29 @ 00:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0